Načítava sa

Type to search

Výživová poradkyňa radí: Vďaka týmto tipom si hravo posilníte imunitu

REDAKCIA
Zdieľať

Zdravý životný štýl je skvelým spôsobom, ako posilniť imunitu a bojovať proti chronickým ochoreniam, vírusom a baktériám. So svojimi tipmi, ako na to, sa podelila  Janka Trebulová, výživová poradkyňa a odborníčka na vedeckú výživu NUTRI FOOD PLAN.

Rozmýšľajte, čo si dáte na tanier

Na vašom tanieri by ste mali mať viac ovocia a zeleniny. Telu totiž dodávajú potrebné vitamíny a minerály. Strava by mala byť ľahká a pestrá. Len vtedy zabezpečíte správne trávenie a pravidelnú stolicu, ktorá je veľmi dôležitá pre správne fungovanie organizmu.

Dbajte na veľkosť porcie

Je dôležité, aby ste sa nedostali do situácie: „Veď som doma, tak si užijem a všetko si doprajem“. Inak ľahko vkĺznete do režimu prejedania sa. Treba jesť tak, aby ste mali pocit, že keď zjete napríklad obed, ešte niečo malé by ste si dali. Vďaka tomu prijmete menej kalórií. Máte totiž menej pohybu, a teda aj menší energetický výdaj.

Nezabúdajte na pitný režim

Snažte sa denne vypiť aspoň 1,5 – 2 litre vody, čaju alebo minerálky. Oblúkom sa vyhnite sladkým a sladeným nápojom. 

„Naše telo tvorí asi 70 % vody. Pre správne fungovanie organizmu je preto dôležitý dostatočný pitný režim. Hustá krv totiž neprinesie dostatok potrebných látok do tela tak ako redšia krv. Dostatočný pitný režim je dôležitý aj pre správne trávenie, zabezpečenie správneho fungovania močových ciest a obličiek, ako aj pre správnu konzistenciu stolice,” radí výživová poradkyňa NUTRI FOOD PLAN Janka Trebulová.

Zaraďte dostatok pohybu

To, že ste momentálne doma, neznamená, že máte sedieť celý deň na gauči alebo ležať v posteli. Keďže máte teraz viac času, zaraďte svojho denného režimu pohyb. Cvičiť predsa môžete aj v dome či byte. Na internete nájdete množstvo rôznych cvičení pre všetky vekové kategórie. Otvorte si pri cvičení okno. Keď máte možnosť, choďte na dvor. Pohybom a čerstvým vzduchom prekrvíte svoje telo a mozog. Budete sa cítiť omnoho lepšie.

Doprajte si kvalitný spánok 

Kvalitný spánok neznamená neskorý odchod do postele  a vyspávanie doobeda. Keďže mnohí z vás pracujú z domu, snažte sa zachovať si pracovný režim. Ráno preto vstaňte v rozumnom čase (medzi 7 – 8 hodinou), dajte si raňajky a dopoludnia si plňte pracovné povinnosti. Vaše deti by sa mali v tom čase učiť a pripravovať do školy. 

Samozrejme, nezabudnite na prestávky, počas ktorých sa rozhýbete, odídete na toaletu, občerstvíte sa alebo si doprajete chutný obed. Následne sa venujte oddychu a pohybovým aktivitám. Večer sa deti snažte uložiť do postele do 21 hodiny. Vy si choďte ľahnúť v tom istom čase ako keby ste ráno vstávali do práce. Len vtedy bude váš spánok dostatočný a nebudete počas dňa unavení a ospalí.

Odľahčite stravu a pomôžte telu detoxikovať sa 

Ľudské telo je také rozumné, že sa detoxikuje každý deň a v ktoromkoľvek ročnom období. Pomôcť mu môžete tým, že odľahčíte stravu. Jedzte menej mäsa, menej polotovarov a hotových potravín. Do jedálnička by ste mali zaradiť viac ovocia, zeleniny a ľahších jedál. Vtedy sa vaše telo môže pekne „naštartovať“, vďaka čomu sa zlepší nielen váš zdravotný stav, ale aj imunitný systém.

Ak neviete, ktorá strava je pre vaše telo vhodná a chcete urobiť niečo pre svoje zdravie, nebojte sa požiadať o pomoc odborníka, ktorý vám vytvorí jedálniček na mieru. V rámci redukčných a výživových programov NUTRI FOOD PLAN vám nutričný poradca urobí aj vstupnú previerku, v ktorej sa pozrie aj na zloženie vášho tela či dostatočný pitný režim a na základe toho vám dostaví plán na mieru. 

Jedzte stravu bohatú na vitamíny a minerálne látky 

Do svojho jedálnička zaraďte ovocie a zeleninu bohatú na vitamín C. Napríklad papriku, paradajky, jablká, hrušky, citrusové ovocie a cibuľu či cesnak, ktoré patria medzi prírodné antibiotiká. Skvelý je aj zázvor, chilli alebo škorica, ktorá podporuje a zrýchľuje metabolizmus

Zabudnúť by ste nemali ani na omega 3 mastné kyseliny, ktoré nájdete v rybách, avokáde, rastlinných olejoch a orechoch. Nevynechajte ani zeleninu, ako kaleráb, šalát, mrkva, zeler, brokolica a karfiol, ktorá okrem vitamínov a minerálov obsahuje veľa vlákniny, podobne ako celozrnné výrobky.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *