Načítava sa

Type to search

Prečo je dôležité absolvovať jarný DETOX?

REDAKCIA
Zdieľať

Detoxikácia predstavuje proces, pri ktorom sa organizmus zbavuje škodlivých látok. Tie prenikajú do nášho tela z okolitého prostredia, nádychom, pokožkou či konzumáciou stravy.

Odľahčené stravovanie, dostatočný pitný režim, vyvarovanie sa stresu a iným návykovým látkam, pobyt na čerstvom vzduchu či primeraná fyzická aktivita tvoria piliere detoxikácie. Práve tá harmonizuje organizmus, dodáva človeku pocit zdravia a zvyšuje množstvo energie.

Správnou detoxikáciou dokáže naše telo zbaviť škodlivých látok. Tie sa najčastejšie hromadia v tele pod vplyvom nesprávnej životosprávy. Patrí do nej napríklad aj nadmerná konzumácia rafinovaných potravín ako napríklad: cukor, konzervované jedlá, údené, presolené, vyprážané potraviny, sladené nápoje a mnoho ďalších.

NEZABUDNITE! Nevhodná strava spolu s nedostatočným pitným režimom predstavuje najdôležitejšiu prekážku v detoxikácii.

Prinášame vám 10 skvelých rád pre jarný DETOX!

Zvýšte pitný režim.

Minimálne čisté neperlivé vody a bylinkové čaje – 2,5 – 3 l denne napomôže vylučovaniu odpadových látok. Skvelé sú tiaž čerstvo vylisované šťavy z ovocia a zeleniny.

Vyraďte z jedálnička smažené, údeniny, potraviny obsahujúce umelé aditíva.

To znamená veľmi priemyselne spracované potraviny, konzervy, instantné potraviny, fast food), alkohol, kávu, bielu múku a biely cukor, čierny čaj.

Jedzte viac zeleniny a pite zeleninové šťavy

Obsahujú vitamíny, minerály, enzýmy a ďalšie pre organizmus cenné látky, ktoré dokážu neutralizovať náš prekyslený organizmus.

Zvýšte objem vlákniny.

Pridajte zeleninu, ovocie, do zeleninových polievok pridávajte ovsené otruby. Prečistite zanesený tráviaci trakt a umožnite lepšie vstrebávanie živín.

Myslíte aj na pečeň.

Našu najväčšiu detoxikačnú „stanicu“ podporte ju cesnakom, brokolicou a čajom z ostropestreca mariánskeho alebo z púpavy.

Pridajte pohyb.

Rozhýbete tak metabolizmus a lymfatický systém. Aerobným pohybom (bicykel, beh, korčule, aerobik a podobne) 2-3x týždenné podporíte tiež kardiovaskulárny systém a zatočíte so stresom. Ďalšou podpornou akciou môžu byť cviky na peristaltiku čriev, klystíry, masáže.

Odpočívajte a relaxujte.

Prospeje vám kvalitný spánok a relaxačné techniky (jóga, pilates, taichi, dýchanie, brušné tance a pod.) a naordinujte si tiež pravidelný pohyb na čerstvom vzduchu.

Pre cielené očisťovanie organizmu sú veľmi vhodné potravinové doplnky.

Vyberajte z týchto skupín: antioxidanty, fytonutrienty, vláknina, bylinné výťažky. Dnešný trh ponúka suplementy so špeciálnym zložením pre očistu organizmu. A veľa krát ich nájdete už aj v BIO kvalite.

Ako by mala očistná kúra vyzerať?

 Tri, päť alebo až sedem dní budete len piť veľa vody, zeleninových štiav (ideálne si zabezpečiť odšťavovač a nakombinovať si sami podľa chuti zeleninu a bylinky – červená repa, stopkový zeler, mrkva, paradajky, uhorka, mäta, petržlen, cesnak), bylinkové čaje (púpava, mäta, žihľava, ostropestrec mariánsky, breza, praslička, kamilka), nápoje namiešané zo zeleného jačmeňa, zeleninové vývary (urobte si pestrú zmes zeleniny a nechajte variť cca pol hodinu).

Neviete, ako sa do očisty pustiť?

Zverte sa do rúk nutričným poradcom, ktorí vás naučia ako si vylepšiť a zdravo a chutne vaše stravovanie.

 

Zdroj: NUTRI FOOD PLAN

 

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *