Načítava sa

Type to search

Posilnite si imunitu týmito polievkami

REDAKCIA
Zdieľať

Polievka je pre niekoho len súčasť obedového menu, pre iného plnohodnotné jedlo plné živín. Takto na jeseň má aj ďalšie benefity, zahreje, pomáha pri liečbe prebiehajúcej choroby, ale funguje aj ako prevencia, lebo zväčša je plná vitamínov. Prinášame vám tipy na polievky, ktoré majú blahodarné účinky na naše zdravie a imunitu.

Polievka z pečených paradajok

Paradajková polievka je klasika. Rýchla na prípravu do pár minút. Stačí kvalitný pretlak, ideálne aj bazalku, soľ, korenie a hotovo. Chutnali ste však paradajkovú polievku z pečených paradajok? Dôležité je mať dostatok paradajok (na 4 porcie približne 1,5 kg ideálne podlhovastých paradajok). Postup je jednoduchý, paradajky prekrojíme, osolíme, okoreníme, prelejeme olivovým olejom, môžeme posypať oreganom a dáme piecť (približne na polhodinu pri 200°). Počas toho, keď sa paradajky pečú, pripravíme si cibuľový základ, do ktorého po upečení pridáme rozmixovanú masu pečených paradajok. Podlejeme trochu vodou, osolíme, okoreníme a pri podávaní ozdobíme bazalkou a parmezánom.

Tip pre fajnšmekrov: K upečeným paradajkám môžete pridať cesnak alebo chilli, polievka bude mať mierne pikantnú chuť.

Vedeli ste, že?

Paradajky sú hlavným zdrojom lykopénu. Je to najsilnejší antioxidant rastlinného pôvodu, ktorý chráni organizmus pred nádorovými ochoreniami, má priaznivý vplyv na srdce, krvný tlak, prostatu aj pokožku. Má výrazné antibakteriálne a protiplesňové účinky, čím pomáha znižovať zápaly v tele.

Polievka z červenej šošovice

Strukovinové polievky sú všeobecne známe ako prírodné zdroje bielkovín. V ponuke strukovinových polievok nájdete známu fazuľovú, hrachovú, cícerovú či šošovicovú. Uvarte si s nami polievku z červenej šošovice a objavte jej skvelé výhody: jemná chuť, nenadúva a rýchla na prípravu.

Polievka z červenej šošovice nepotrebuje veľa. Stačí vám urobiť cibuľový základ na olivovom oleji alebo masle, pridať na kocky nakrájané 2 mrkvy, 4 väčšie zemiaky a zaliať ideálne zeleninovým vývarom. Keď je zelenina takmer uvarená, pridáme hrnček červenej šošovice. Tá je hotová do 10 minút.

Ak máte chuť na tradičnú šošovicovú polievku ako od mamy, vyskúšajte tento recept.

Vedeli ste, že?

Červená šošovica je významným zdrojom bielkovín, s nízkym obsahom tuku, s vysokým obsahom vitamínov, minerálov a vlákniny. Je vynikajúcim zdrojom vitamínov B (B6, B9, kyselina pantoténová), ale aj významným zdrojom železa. Zo zdravotného hľadiska je ideálna pri diabetes, podporuje zdravé trávenie, chráni vaše oči a srdce, znižuje riziko rakoviny, posilňuje imunitný systém, zmierňuje zápalové procesy v tele, podporuje správne fungovanie nervového systému.

Hokkaido polievka

Sýtou, jednoduchou a rýchlou polievkou, bohatou na živiny je aj hokkaidová polievka. Pripravte si pekáč, začíname. Jednu väčšiu hokkaido tekvicu pokrájame na kocky, pridáme 2 cibule, 3 strúčiky cesnaku, 2 mrkvy, 1 petržlen, ktoré nakrájame na kolieska, osolíme, okoreníme, pokvapkáme olivovým olejom a dáme piecť približne na 30 minút pri 200°. Upečenú zeleninu rozmixujeme a pridáme k nej zohriaty zeleninový vývar. Osolíme a okoreníme podľa chuti. Pripravenú polievku ozdobíme petržlenovou vňaťkou, prípadne opečenými tekvicovými semiačkami.

Tip pre fajnšmekrov: Hokkaido tekvica má zaujímavejšiu chuť, ak ju pripravujeme s korením muškátový oriešok alebo kurkuma. Jej chuť zvýrazní aj citrónová šťava. Skúste pridať do receptu.

Vyskúšajte aj recept na túto tekvicovú polievku.

Vedeli ste, že?

Vďaka vysokému obsahu vitamínu C má protizápalové účinky, čím je ideálna pri prevencii proti nachladnutiu a chrípke. Obsahuje veľké množstvo minerálnych látok, cenných pre náš organizmus. Vďaka mnohým antioxidantom prečisťuje celý organizmus, preto je vhodná pri detoxikácii. Znižuje krvný tlak, blahodarne pôsobí pri žalúdočných problémoch, znižuje hladinu cholesterolu v krvi, zlepšuje zrak a je výbornou prevenciou proti infarktu a mŕtvici, či ochoreniam obličiek. Pre nízky obsah kalórií a tým, že odvádza vodu z tela, je veľmi obľúbená pri diétách a zdravej výžive. Je vhodná pri bezlepkovej strave či pre diabetikov.

Pri receptoch o polievke z pečených paradajok a hokkaidovej polievke sme sa inšpirovali tipmi od lenivá kuchárka a coolinári, len sme si ich troška prispôsobili a upravili.

Zdroje obrázkov: pexels.com

Tags:

3 komentáre

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *