Načítava sa

Type to search

Zdieľať

V dnešnej dobe väčšina z nás, ak mu to zamestnanie umožňuje, pracuje z domu. Nie vždy je však jednoduché mať doma priestor na home office. Máme pre vás zopár tipov, ako si vytvoriť príjemné miesto na prácu z domu.

1. Výber priestoru pre home office

Foto: pinterest

Pokiaľ nemáte tú vymoženosť, že máte v domácnosti zvlášť miestnosť tzv. pracovňu, tak si zvoľte jednu z pokojnejších miestností vášho príbytku, kde si vytvoríte home office kútik.

2. Využite voľný priestor

Foto: pinterest

Ak máte v domácnosti nedostatok voľného priestoru, využite každý voľný kút. Napríklad výklenok v stene, kde by inak boli police alebo regál, vyklápací alebo vysúvací stolík primontovaný na voľnej stene alebo v rámci knižnice. Investujte radšej do kvalitnej stoličky. Doprajte si správne ergonomické sedenie, pokiaľ pri práci dlhšie sedíte, aby ste nezaťažovali svoju chrbticu.

3. Osvetlenie je dôležité

Foto: pinterest

Nedostatok svetla vedie k únave a zhoršuje zrak, takže venujte pozornosť tomu, aby váš pracovný priestor bol dostatočne osvetlený. Ideálne je, ak máte pracovný kútik v blízkosti okna, teda prirodzeného denného svetla. Doplňte ho ešte stolovou lampou.

Mohlo, by vás zaujímať 4 jednoduché spôsoby, ako si zjednodušiť prácu z domu

4. Neprekombinujte to

Pracovný kútik by mali tvoriť predovšetkým len veci potrebné k práci. Nezahlcujte svoj home office kútik zbytočne veľkým množstvom doplnkov. Je dobré si ho spríjemniť napríklad kvetmi, či už vo váze alebo izbovou rastlinou. Vyhýbajte sa však rušivým elementom, ktoré vás môžu pri práci rozptyľovať.

Je vhodné mať na očiach nejaký harmonogram, rozvrh alebo dôležité odkazy prostredníctvom magnetickej, či klasickej korkovej nástenky. Prípadne využite len obyčajný špagát a štipce a pripevnite si naň dôležité poznámky.

Možno ste museli svoje podnikanie prispôsobiť súčasným opatreniam, prečítajte si ako sa tejto situácii prispôsobiť.

5. Organizovaný priestor

Foto: pinterest

Všetky potrebné dokumenty a pracovné pomôcky si uložte do boxov, šanónov, zakladačov. Okrem toho, že skôr nájdete to, čo hľadáte, pôsobí to aj usporiadaným dojmom, kde neprevláda chaos. Poriadok zvyšuje koncentráciu, ktorá je pri práci veľmi dôležitá.

Niekto si potrpí na pekný dizajnový stôl, niekto potrebuje svetlý a veľký priestor, kde myšlienky môžu len tak voľne plynúť, inému vyhovuje skôr menší tlmenejší priestor, kde sa môže sústrediť. Harmonický priestor je taký, ktorý sa odvíja od štýlu vašej práce a od vašich potrieb. Prispôsobte si ho tak, aby bol praktický, ale aj príjemný pre vašu prácu.

Tags:

1 Komentár

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *